Hvad har FUEL processen leveret?
Organisatorisk resultat
- Målbar forbedret performancekultur og præstationsevne
- Nye KPI’er for kompetenceudvikling, som synliggør indsatser og resultater, der er forbundet med virksomhedens konkrete mål
- Nye ledelsesmetoder og lederadfærd, der sikrer at ny viden skaber værdi i forhold til strategiske målsætninger
- Ny tilgang til anvendelse af viden og læring, til direkte gavn for de værdiskabende processer
Medarbejder resultat
- Oplevelsen af meningsfuld og troværdig kompetenceudvikling
- Medarbejderne har følt at deres potentiale er blevet udfordret og efterspurgt
- Medarbejderne har haft fokus på hvad de kan gøre for virksomheden og ikke kun hvad virksomheden kan gøre for dem
- Viden om hvordan personlig kapacitetsændring fremmer livslang læring og mental produktivitet
- Erkendelse af hvordan egen indsats bidrager til helheden
Fagligt resultat
- Klar kobling mellem kompetenceløft og virksomhedens mål og resultater
- Det faglige indhold i kompetenceudviklingen opleves i en organisatorisk og i en personlig sammenhæng
- Det nye professionelle niveau er målbart i de værdiskabende processer og anerkendes af virksomhedens kunder og andre eksterne interessenter
- Den faglige stolthed er mærkbart øget og understøtter en performancekultur
Læringskurve resultat
- Læringsudbyttet er blevet integreret og anvendt i praksis – læring bliver varig
- Læringen er målbar og investeringen kan vurderes gennem KPI’er
- Kompetenceudvikling har fået en ny betydning, som en konkret metode til at eksekvere nye strategiske tiltag
- Læring bliver fremover en professionel tilgang, der sikrer at organisationen har den kapacitet, som strategien kræver